אוטותל - השכרת רכבים

שנה לאוטותל: הנה כמה נתונים שחייבים להכיר

350,000 נסיעות, 7,500 מנויים פעילים ורק 260 (!) רכבים. כן, הבנתם נכון, ככה בדיוק מפנים מקומות חנייה! לרגל חגיגות השנה לאוטותל החלטנו לחשוף בפניכם כמה נתונים.

"אוטותל" – מיזם שיתוף רכבים של תל אביב-יפו מסכם שנה ראשונה לפעילותו עם עמידה בכל היעדים ונתוני שימוש יוצאי דופן בהשוואה למיזמים זהים בעולם. מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו, "אוטותל", המופעל על ידי חברת CAR2G0, מסכם שנה ראשונה לפעילות (מתוך מכרז בן 10 שנים). המיזם, שהושק באוקטובר 2017, מפעיל כיום 260 רכבים ו- 520 חניות ייעודיות לשירות ברחבי העיר ופועל במודל "הצף", מנויי המיזם יכולים להחנות בחניות הייעודיות ל"אוטותל" בלבד או להחנות ברחבי העיר היכן שמותרת חניה.

נתוני השימוש מראים כי מספר המנויים הרשומים גדל בעקביות מידי חודש מאז השקת המיזם ומונה כיום כ-7500 מנויים פעילים שיכולים לבצע הזמנה בכל רגע נתון (ע"פ פרוטוקולים של העירייה הוצב יעד של 9000 מנויים לשנים האחרונות של המיזם!).

מנתוני הנסיעה עולה כי כמות ההזמנות בחודש מתחילת הפעילות ועד היום הוכפלה ובסה"כ התבצעו 349,250 הזמנות שמומשו בשירות. נתון המעיד על עליה יציבה מחודש לחודש בכמות ההזמנות והשימושים ברכבי המיזם (מבלי שמספר הרכבים בשירות גדל) בחודש אוקטובר האחרון, מנוי אוטותל ביצעו יותר מ 40,000 נסיעות ברכבי אוטותל.
כל רכב של אוטותל מוזמן כ-5 פעמים ביום נכון להיום, מנתוני החודש האחרון עולה כי, כל מנוי אוטותל נסע בממוצע כ- 5.5 נסיעות במהלך החודש (בממוצע למעלה מפעם בשבוע) למעלה מ-55% מהמנויים נסעו בממוצע לפחות פעם בשבוע.
עוד עולה מהנתונים, כל רכב של אוטותל משרת כיום כ- 17 משפחות בעיר, זמן נסיעה ממוצעת באוטותל – 17 דקות ומרחק נסיעה ממוצע באוטותל – 5.4 ק"מ.

פרופיל המנויים
61% גברים ו- 39% נשים, 96% מהם מתגוררים בת"א (עם ריכוז גבוה במרכז העיר) והשאר מחוצה לה.
72% מהמנויים מעל גיל 30, 41% בין הגילאים 30-40, 31% בני 40 פלוס, 24% בגילאים 24-30, 4% בגילאים 21-24.

שעות הביקוש לאוטותל הן כמעט לאורך כל שעות היום (למעט בין 2-5 בלפנות בוקר) כאשר הפיק בשימוש הינו בין 19:00-20:00.

אוטותל כאמור הינו חלק מסל פתרונות של תחבורה שיתופית ופועל בתוך אקוסיסטם לצד אוטובוסים, מוניות, אופניים שיתופים וקורקינטים, מחיר הנסיעה באוטותל ממוצב היום בהתאם ליעדים שהוגדרו, בדיוק בין מחיר נסיעה באוטובוס לבין נסיעה במונית, מחיר הנסיעה באוטותל זול יותר ממונית בשיעור של כ- 50 אחוז בסה"כ מדובר בחיסכון של אלפי שקלים בחודש למנויים שהחליטו לוותר על הרכב הפרטי או קיבלו החלטה לא לרכוש רכב.

"אוטותל" כחלק מסל פתרונות תחבורה חדשניים בעיר
לצד פרויקט "אוטותל", מובילה העירייה ב-15 שנה האחרונות מהלך כולל לקידום תחבורה יעילה ואינטגרטיבית המשלבת אמצעים שיהוו חלופות לרכב הפרטי, ביניהם: קידום מערכות הסעת המונים – קווי הרק"ל, קידום תכנית לעידוד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה אלטרנטיבי, מערך שיתוף אופניים – תל אופן, השקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בהרחבת תשתיות שבילי האופניים, שיפור בתחבורה הציבורית על ידי קידום מערכי העדפה בנתיבים מהירים לעיר במסגרת פרויקט "מהיר בעיר" ושילוב טכנולוגיות תחבורה חכמה בתחנות אוטובוס. משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים ובשנה הנוכחית מתוכננת תוספת משמעותית של שבילים בהשקעה של למעלה מ-30 מיליון ש"ח.

card
close
לפרטים נוספים
מלאו פרטים ומבטיחים לחזור
או חייגו 077-8054377

התקדמו שלב!
הפרטים שלך התקבלו במערכת שלנו בהצלחה.
ברגע שנהיה פנויים ליד הטלפון נתקשר אלייך 🙂